Červen 2013

Prima Cool - 15.díl

30. června 2013 v 22:48 | Lucka |  Epizody
Repríza 15.dílu ze středy: http://play.iprima.cz/all/382778/all :))

Program na Konopiště

27. června 2013 v 22:04 | Lucka |  Partička na vzduchu
Včera byl zveřejněn program na letošní Konopiště: http://www.partickanavzduchu.cz/konopiste-2013 Je to opravdu skvělý!! Partička CZ i SK, Slušní chlapci, Miro Žbirka... :)) Pod programem je i videopozvánka a pár informací k akci. Všichni lidé jedou na Konopiště!! Třeba přijede i papež :DD
Pojedete taky na Konopiště? ;)

Herec z Partičky Igor Chmela: Žijeme v době přeplněné obrázky

25. června 2013 v 22:30 | Lucka |  Igor Chmela
Slovácko /ROZHOVOR/ - V posledních měsících strávil hodně volného času přehrabováním se v krabicích s negativy a skenováním snímků. Připravuje totiž svou úplně první výstavu v životě, přestože se fotografováním již pěknou řádku let zabývá. Herec Igor Chmela, v současnosti známý především jako člen komediálního uskupení Partička, předvede své dílo v uherskohradišťské Galerii Slováckého muzea. Výstava ponese prozaický název Igor Chmela, fotografie a k vidění zde bude mezi 18. červencem a 15. zářím.
Proč jste se rozhodl uspořádat svou první fotografickou výstavu zrovna v Hradišti?
To já ne, to rozhodla tady paní Marie (ukazuje na kunsthistoričku Galerie Slováckého muzea Marii Martykánovou).
Vy se spolu znáte?
Ano, přes tetu mojí ženy. Takové různé rodinné sítě. Byl jsem k tomu po zhruba dvě léta přemlouván. Moc se mně totiž nechtělo.
Proč?
Neoplývám zrovna ambicemi vystavovat. Jsem teď navíc časově velmi zaneprázdněn. A těch dat a negativů, to je strašná spousta času se tím vším prohrabat a pro něco se rozhodnout. Jestliže fotografování neberu příliš vážně, není snadné nějakou výstavu uspořádat. Vím jen, že její téma chci opřít o přístroj zvaný camera obscura, to je moje libůstka.
Kolik fotografií tady veřejnosti ukážete?
Nevím, něco jsem teď přivezl a uvidíme, jakým způsobem stěny galerie zaplníme. Zděsil jsem se toho, jak je sál obrovský a že budu muset navyrábět zvětšeniny. Pak jsem se ale rozhodl pro vystavení většího počtu menších obrázků. Nejsou to po výtvarné stránce zase takové skvosty, abych je mohl zvětšit na metr krát metr.
Snímky pořizujete krabičkou od sirek, camerou obscurou, podomácky upravenými starými fotoaparáty. Přístroje jste si vyráběl sám, nebo sehnal po bazarech?
Vyrobil jsem je sám. Podívejte. Tato dřívka jsem si nechal nařezat a sešrouboval je. Dal jsem tam papír, pak vypil jedno plechovkové pivo, z něj vystřihnul plíšek na primitivní uzávěrku, proděravěl, přidal černý pytel a bylo hotovo (názorně ukazuje na dřevěné krabici, kterou fotografuje). Hlavně mě baví chodit s tím po Praze a fotit. Jednou jsem šel městem do divadla na zkoušku a všiml si jedné pěkné kašny v Náprstkově muzeu. Říkal jsem si, že ji blejsknu. Expoziční doba u tohoto přístroje trvá tři minuty i více, takže jsem ho postavil a začal fotit. Procházející lidé si začali myslet, že jsem terorista, který chce odpálit bombu. Pochopení jsem nenašel ani u z muzea vyběhnuvšího vrátného. Po vysvětlení situace mě napomenul, že zde není dovoleno fotografovat. Tak jsem ho přemluvil, že když už jsem s fotografováním začal, abychom ještě potřebné dvě minuty počkali. Těch příhod mám povícero. Nejsou extrémně vtipné, ale mě prostě baví, když lidé na mé přístroje hledí jako tele na vrata.
Není v tom jistá míra exhibicionismu? Chcete se v záplavě digitálních zrcadlovek odlišit krabičkou od sirek?
K sirkám mám zase jiný příběh. Divadlo Na Zábradlí před několika lety slavilo výročí padesáti let od založení a mě přepadl podnikatelský záměr. Ve stejnou dobu totiž slavil nějaké výročí také známý výrobce zápalek Solo Sušice. Já jsem se rozhodl, že na krabičku od sirek nafotím všechny herce z divadla, což trvalo hodně dlouho. Všechny jsem usadil a každému řekl, ať se tři minuty nehýbe. Je to poměrně dlouhá doba, meditovali bez hnutí takovým způsobem, až jsem musel opustit místnost, protože jsem učurával smíchy. Nicméně obrázky se podařily. Pak jsem kontaktoval ředitele Solo Sušice s nabídkou. Budeme vydávat divadelní kalendář s obrázky vyfocenými jejich krabičkami. Naznačil jsem jejich možné sponzorské možnosti. Po dvou telefonátech a třech e-mailech jsem se však odpovědi nedočkal. Asi za tři týdny jsem si přečetl v novinách, že výroba sirek v České republice skončila. Byla přesunuta do Indie. Z marného podniku alespoň zůstaly obrázky, z nichž bych tady některé rád vystavil. Vždyť ti lidé tomu věnovali tři minuty života, to není málo.
Jaká témata vyhledáváte? Všiml jsem si, že se zaměřujete převážně na architekturu a lidi.
Docela rád fotím lidi a divadelní zákulisí, nezaměřuji se ale na nic speciálního. Architektura je pro cameru obscuru vhodným objektem, protože se nikam nepohybuje. Baráky stojí, takže můžete exponovat klidně i čtvrt hodiny. Vůbec nejdelší expozici jsem nastavil v divadelním baru, celých 16 hodin. Není v tom ale žádná práce, prostě odklopíte krytku a jdete pařit. Ráno se probudíte s kocovinou a vyvoláte fotku.
Spíše tedy fotografujete, když zahlédnete něco zajímavého, nebo dáváte přednost uceleným kolekcím? V čem se víc vyžíváte?
Občas se rozhodnu, že nafotím nějakou sérii, ale nejsem v tom důsledný. Musím poznamenat, že mám rád analogovou technologii vůbec. Je to práce s materií a jakási forma relaxování, trávení času potmě a v tichu.
To je tedy ten důvod, proč dáváte přednost snímkům z camery obscury před digitálními desítkami megapixelů?
Mně ta camera obscura pořád přijde jako nějaký zázrak. Ten přenos světla na světlocitlivý materiál. Její princip pořád někomu vysvětluji, a vlastně ho nechápu. Člověk něco vidí a je schopný obraz zachytit. Existuje nějaká dírka. Temný prostor za ní, světlo a objekt před ní. Světlo si najde cestu do dírky a tam se v temnu zobrazí vzhůru nohama. Jak je to možné? Jednou jsem mé ženě předvedl velmi názorný příklad přímo v našem bytě. Zatemnil jsem okno, umístil doprostřed cédéčko a pozval ji do místnosti. Po parketách plula bílá oblaka na modrém pozadí, na stropu zase jezdily tramvaje a chodili lidé. Vše v barvě a pohybu. V přímém přenosu. Něco podobného plánujeme i pro účely chystané výstavy. Z jednoho malého okýnka uděláme cameru obscuru, aby návštěvníci věděli, že nejde o žádný podvod.
Hádám, že s vaší zručností a nápady budete domácí kutil. Vyrábíte třeba budky pro ptáčky?
Ano, toto by mohla být moc pěkná budka pro ptáčky (ukazuje na cameru obscuru). Zřejmě tak dopadne, zimy u nás na chalupě bývají kruté, aspoň uděláme zvířectvu radost.
Existuje u nás fandů camery obscury více? Sdružují se nějak?
Myslím si, že ano. Občas i navštěvuji jeden fotoserver pro nadšené amatéry. Těch fotoserverů jsou dnes ale haldy. Stejně jako strašných obrázků. Lidé pořád něco fotí a mají potřebu to někomu cpát. Nechci teď být za moudrého, ale naše doba je prostě přeplněná obrázky. Všude, ze všech stran na nás vykukují nějaké blbosti.
Zřejmě je to zapříčiněno dostupnou digitální technologií. Nemusíte přemýšlet, jen cvakat.
Jasně, lidé to mají, tak nemyslí a prostě fotí. Neříkám, že z takového neurotického cvakání nemůže vzniknout něco zajímavého. Ale je toho strašná spousta a člověk je pak unavený se prohrabovat spoustou materiálu na internetu. Trvá mnoho času, než najdete něco, co by stálo za zhlédnutí.
Dovolte na závěr ještě jednu divadelní otázku. S Partičkou za sebou máte povedené vystoupení na ořechovském zámku. Jak se vám hrálo? Jinak než před kamerami ve studiu? Ovlivňuje prostředí samotnou improvizaci?
Nějakým způsobem ano. Včera to bylo do takové míry, že kostýmy, které jsme si na sebe vzali při legráckách, jsme si nechali na sobě, protože byla strašná kosa. Jinak je trochu nezvyklé hrát při denním světle. Osobně mám raději zastřešené prostory než plenér. Ne kvůli rozmarům počasí, ale mému vlastnímu pocitu z hraní. A když začne pršet, tak to je úplná katastrofa. Jak chcete zabavit lidi, když na sobě mají pláštěnky?


Igor Chmela se narodil 2. ledna 1971 v Ostravě. Navštěvoval Železniční průmyslovku v Letohradě, obor oprava a rekonstrukce železničního svršku a spodku. Vystudoval DAMU, působil v souborech Národního a Dejvického divadla. Od roku 2002 je členem ansámblu Divadla Na Zábradlí. Zahrál si i v řadě filmů a televizních seriálů, exceluje v komediální show Partička.


Pár fotek z Krásna :)

22. června 2013 v 22:54 | Lucka |  Krásno
Martin Finger (Michal)

Ondra Sokol (Adam)






Další fotky přidám zase zítra. Je jich spousta :)

Prima Cool - 12.díl

20. června 2013 v 22:30 | Lucka |  Epizody
A opět další repríza Partičky na Coolu http://play.iprima.cz/all/249895/all :))

Představení Partičky v Č. Krumlově (13.6.)

18. června 2013 v 20:17 | Lucka |  Nejnovější informace
Ahoj, ve čtvrtek jsem byla na Partičce v Českém Krumlově, tak sem dám nějaké ty videa. :) Musím teda říct, že jsem si to náramně užila, opravdu skvělý zážitek. Získala jsem od kluků podpisy a ohromnou radost mám hlavně z toho, že jsem měla možnost vyfotit se Ondrou a Michalem!!! ♥ Kluci byli opravdu báječní! :)

Některá videa jsou ode mě a některá natočila Naďa Hrdinová ;)

1) Úvod + Detektor lži
Téma: policajt a politik obviněný z korupce

2) Zvuky - Bohužel je nikdo nenahrál, nebo je nedal na youtube. Takže moc moc prosím, kdo natáčel zvuky, budu moc ráda, když je dáte třeba na youtube. Díky :)

3) Charaktery v obálce
Geňa - dobrotivý moderátor, Ondra - slepá blondýna, Michal - zapomnětlivý číšník a Igor - nasraný farář

4) Přerušovaný příběh
Téma: volné téma

5) Nespokojený režisér
Téma: Maryša

6) Bonus - Jedno slovo
Téma: v Krumlově došlo pivo

Pár hlášek na závěr:
My prostě máme předurčeno, aby jsme házeli se zvířatama :DD
Sekce A měla levnější lístky? :D
Ty si Marie Poledňáková? :D
Špatné ráno, špatné ráno, za chvíli bude vymalováno! :D



Prima Cool - 5.díl

14. června 2013 v 22:42 | Lucka |  Epizody

10.6.2013

14. června 2013 v 22:26 | Lucka |  Epizody
Tradiční sestava Partičky nás pozve mezi Cizince. Igor je polský majitel masokombinátu, který čeká, až mu Jacek přiveze mrazák. Geňa nejen netuší, že je Jacek a má dopravit mrazicí box, ale ještě se k tomu musí dopátrat v polštině.
Fajnová hra Tiskovka a výjimečně hádá Ondra, který představuje E. T. mimozemšťana.
Brechtovo divadlo ztvární Michal a Igor. Děj nás zavede do autoškoly, kde se střetne, jak jinak, řidič a policista.
V nové hře Ruchy se objeví Geňa v roli agenta 007 a všechny potřebné zvuky mu obstará Ondra.
Abeceda je klasická hra, kterou odstartují Geňa a Igor. Jacek se ptá průvodčího, z které koleje, kdy a kam mu jede vlak.

Filmový kritik Ondra nám představí pokračování filmu E. T. Uvidíme působivé scény střetu roztomilého mimozemšťana s Vetřelcem nebo nadrženým dřevorubcem. Ale nebude horší, když se chudák E. T. potká se sličnými pastýřkami?